L-Style

L-Style

A muszlim nők is lehetnek divatosak

2017. április 03. - L-Style

Mostanában viszonylag hot topic-nak számít, hogy többféle nemzetiség érkezik Európába. Nem akarok politizálni, hiába van meg a személyes véleményem. Inkább egy divattal kapcsolatos aspektusát mutatnám be a jelenségnek. Nem vagyok egy pro a témában, de az ugye köztudott, hogy a muszlim vallású nőknek kötelező jelleggel kell hordaniuk egy fajta "kendőt", hivatalosan hijab a neve. Viszont természetes dolog, hogy ők is szeretnének divatosan öltözködni, érdekli őket a divat színes világa. Hiába kell számos öltözködési szabálynak megfelelniük, ők is vásárolnak designer ruhákat és vágynak a luxus termékekre. Most nézzünk meg három divatiparral kapcsolatos hírt, amelyek azt bizonyítják, hogy a nemzetközi márkák is felfigyeltek eme piaci résre.

A Dolce&Gabbana hijab kollekció

Tavaly év elején dobta piacra az olasz márka, kifejezetten muszlim nők számára készült kollekcióját. Sötét színű, mindent eltakaró ruhákat, felsőket tartalmaz a gyűjtemény. Néhol színes mintákkal, áttetsző részekkel megspékelve, mindenképpen a visszafogottság jellemzi a termékeket. Ezek a stílusjegyek alapvetően megtalálhatóak a Dolce&Gabbana terveződuónál. Kérdés, hogy mi a célja az olasz brandnek, valóban szeretné, hogy szuper divatos holmikhoz jussanak a muszlim nők is vagy csak egy újabb vásárlói réteget céloznak meg? A kritikusok rögtön észrevették, hogy a modell például egy fehér nő, aki kevés valószínűséggel lehet muszlim vallású. Sokan viszont azt gondolják, jó kezdeményezés a kollekció, igenis figyelni kell a hijabot hordó nők igényeire is.

A Nike női sportolóknak szánt speciális hijab kollekció

Ez már egy viszonylag friss gyűjtemény, amelyet nem rég mutatott be, a Nike és amely 2018-tól lesz megvásárolható. Természetesen ez is megosztó lett mind muszlimok, mind nem muszlimok körében. Néhányan azt állították, hogy a kollekció piacra dobásával "normalizálják" a nők elnyomását. A darabokat több muszlim sportoló, például Zahra Lari, műkorcsolyázó és Amna Al Haddad futó tervezte és tesztelte. A cél az, hogy ne korlátozza semmi a muszlim nőket a sportolásban. Speciális, erre a célra kifejlesztett légáteresztő anyagból készültek a "kendők". Továbbá, a Nike ezáltal szeretné ösztönözni a hijabot viselő nőket, hogy merjenek mozogni, nem kizárólag versenyszerűen sportolóknak készültek a darabok.  

A Vogue Arabia megjelenése

A Condé Nast biztosra ment és már tavaly ősszel elindított egy online oldalt, amely a nyomtatott Vogue előfutára volt. Idén télen jelent meg az első print formátumú magazin. Leginkább a dúsgazdag régiókra koncentrálnak, mint amilyen, Dubai, az Egyesült Arab Emirátusok és Quatar. A főszerkesztő pedig a szaúdi hercegnő, Deena Aljuhani Abdulazi. A Condé Nast szerint ő tökéletesen képben van a nyugati és keleti kultúrákkal, ráadásul évek óta működtet egy luxus butikot Rijadban. A magazint szerinte már nagyon régen várták a Közel-keleti régióban, hiszen az itteni emberek 19%-a vásárol luxus árukat. Habár a kritikusok szerint nem a legjobb időpontot választották, hiszen a luxusipar éppen nehéz pillanatait éli. Az erős dollár miatt emelkedtek az öltözködési cikkek és ékszerek ára is, de ez már csak részlet kérdés. Az első szám címlapján Gigi Hadidot láthatjuk, aki a legnépszerűbb topmodell mostanában. Sokan meglepődtek, hogy rá esett a választás, hiszen leginkább amerikai kampányokban szerepel. De csak kevesen tudják, hogy félig palesztin származású. Kíváncsian várom a magazin eladási eredményeit.  

A bejegyzés trackback címe:

https://l-style.blog.hu/api/trackback/id/tr312375649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása