L-Style

L-Style

A Glossier titka

2019. november 02. - L-Style

Az influencerek nem csak személyek lehetnek, hanem akár egy márka is, esetünkben egy amerikai szépségápolási brand. Nincs olyan nap, hogy az Instagramon ne látnám a Glossier egy-egy termékét, hatalmas kult márkává nőtte ki magát Emily Weiss vezetése alatt. A tavalyi évben minden 32. percben eladtak egy Boy Brow nevű szemöldök sticket. Folyamatosan pénzt kapnak különböző venture capital cégektől. A következőkben pedig megpróbálják megfejteni a népszerűség okát.

http_com_ft_imagepublish_upp-prod-eu_s3_amazonaws_1.jpg

Az alapötletet az Into the glass online oldal adta, ahol sztárok szépségápolási szokásairól olvashatunk. Weiss azért hozta létre az oldalt, mert hiányolta a személyességet a szépségiparból. A brand kitalálásakor azokból a tapasztalatokból táplálkozott, amelyeket akkor szerzett, mikor interjúkat csinált különböző hírességekkel. Emily a blog előtt is a kiadói iparban dolgozott, volt szerkesztő a Teen Vouge-nál és a Conde Nast más kiadványainál is. 

A Glossier alapelveihez tartozik a természetesség és a hitelesség is. Pontosan tisztában vannak a célközönségükkel, akik a millennial korú fiatalok. Nem csak az online jelenlétükre figyelnek, hanem az offline posztereken is ugyanazt a képet akarják közvetíteni, így természetes modellekkel dolgoznak, akik saját sminkjüket használják és mellé a Glossier egy rúzsát. Az induláskor összesen 4 féle terméket dobtak piacra: arctisztító, hidratáló krém, ajakápoló és arcpermet. Ezekkel elérhetjük a tökéletes "no-make up" make-up lookot. 

feat_glossier.jpg

A sikert pedig az alábbi 5 szóval jellemezte a cég CFO-ja; fogyasztók, tartalom, párbeszéd, közös alkotás és közösség. Akik Glossier termékeket vásárolnak, olyan tudatos vevők, akik tisztában vannak azzal, hogy a szépség milyen szerepet játszik az életükben. Szintén fontos eleme a sikernek, a tartalom vagyis a Glossier hirdetései, social media oldalai nem rólad beszélnek, hanem hozzád. Nem egy elérhetetlen szépséget akarnak közvetíteni, sem azt, hogy termékeikkel egy jobb verziónkat érhessük el, hanem, hogy teljesen újat alkossunk magunkból. Direktben kérdezik a célcsoportjukat, hogy küldjenek visszajelzéseket és osszák tovább a tartalmat. Sokszor maguk a vásárlók szerepelnek a posztokban. 

http_com_ft_imagepublish_upp-prod-eu_s3_amazonaws.jpg

Összességében a kommunikációról megállapíthatjuk, hogy nem csak maga a márka van a középpontban, nem egyoldalú hanem mindig kettő. Ha új termékkel rukkolnak elő, az azért van, mert erre volt igény, nem az irodában ülő marketingesek találják ki mi kell a népnek. Bele vonják az embereket a termékfejlesztésbe, így a siker garantált. Az időtállóságra töreksznek, olyat akarnak létrehozni, amit a következő 30 évben tudunk használni. A közösség pedig azt jelenti, hogy maguk a vevők is “részvényessé” válnak, nem csak egyszerű folyasztók maradnak. Arra építenek, hogy a termékeket tovább ajánlja az, aki használja, hiszen véleménye mindenkinek van. A közösségi vonal erősítése érdekében pedig elkezdtek offline üzleteket is nyitni és egy app is tervben van valamint parfüm és ruházati termékek is megjelentek már. Emily pedig azt nyilatkozta, hogy szeretné a jövő Estée Lauder cégét felépíteni.   

A bejegyzés trackback címe:

https://l-style.blog.hu/api/trackback/id/tr4915277838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása