A környzetettudatos divat napról napra jobban érdekel, sohasem szerettem a full műanyag ruhákat, mindig nagyon kimelegedtem bennük. Már a tapintásnál érezni lehet, hogy bizonyos anyagokban lehetetlen túlélni egy napot. Ha nem voltam benne biztos, inkább lecsekkoltam a cimkét, ahol szinte mindig az áll 100% poliészter. Az utóbbi néhány évben viszont a nagy márkák is elkezdtek környezettudatos kollekciókkal kijönni. Bár valószínűsítem, hogy az a néhány darab ruha csekély mértékben teszi jóvá a környezet rombolását.
A Coppenhagen Fashion Summit nevű rendezvényen összejött néhány fontos ember, hogy az eco divatról beszélgessen. Az egyik téma az volt, hogyan kellene a nagy divatcégeknek a környezettudatosságról kommunikálniuk és hogy egyáltalán kell-e. Hiszen, tudjuk a divatipar az egyik legszennyezőbb iparág a Földön. Kutatások viszont azt mutatják, a millenium generációhoz tartozók igenis fizetnének többet, ha tudnák a cucc, amit megvesznek eco friendly. Az általános jellemző viszont az, hogy emberek inkább úgy tesznek mintha elfelejtenék a gyermekmunkát, csak hogy megvehessék, amit szeretnek. Elenyésző az a rész, amikor a környezettudatosságot figyelembe vesszük, amikor vásárolunk. Szakértők szerint tehát, ha a marketinged középpontjába teszed, hogy a te márkád zöld, akkor bukásra vagy ítélve. Persze azért voltak sikeres öko marketing kampányok, mint amilyen a 2011-es Patagonia kampány is volt, amely azt hirdette, hogy “Ne vedd meg ezt a dzsekit.” Öngyilkosságnak nevezik azt, ha egy márka ezzel a szlogennel hirdet, de a Patagonia eladási eredményei míg így is nőttek.
A luxus márkák, mint amilyen a Stella McCartney is hosszasan ír honlapján a zöld ruhagyártásról, amit követ. A fő üzenetük annyi, hogy semmilyen állat nem hal meg, miközben készítik a ruhát. Egy másik brand a Made in Europe üzenettel csinálja a marketingjét, de olyan is van, aki az Örökké fog tartani szlogent használja. Próbálkozások tehát léteznek, inkább egyszerű üzenettel próbálják hangsúlyozni a nagy ruha cégek környezettudatosságukat. A kis, feltörekvő cégeknek azonban lehetetlen, hogy még a környezetbarát előállításra is figyeljenek. Néhányan azt mondták, fel kellene állítani egy általános standrad szabályt, amit mindenkinek követni kellene a zöld gyártás jegyében. Hasznos lehetnek egy az Egyesült Nemzetek Szervezete által létrehozott szabályozás, ami meghatározná mit lehet és mit nem lehet eladni.
Addig is próbálj meg személyesen tenni azért, hogy ne szennyezd tovább a Földet. Nézd meg ruhák címkéjét, nézz utána az anyagoknak és csekkold le a márka honlapját és alapból vásárolj kevesebbet.