A címben szereplő személy igen aktuális, hiszen a napokban jelentette be a Louis Vuitton ház, hogy ő lesz a férfi részleg vezető tervezője. A poszt példaértékű, hiszen ő a divattörténelem első afro-amerikai származású tervezője a francia márkánál és a harmadik színes bőrű férfi, aki francia divatháznál ekkora pozíciót tölt be. A ghánai származású kretatív már korábban is sokat hallatott magáról. Egyedi látásmódjával, különleges kollaborációival hívta fel magára a divatipar figyelmét. A korábban dj-ként is munkálkodó Virgilt igazi multi-talenter kreátornak tartják a kreatív berkekben. Évi 320 napot utazik és a telefonjával az utcáról dolgozik, igazi millenium. De minek köszönheti a hatalmas sikert?
A kezdetek
Virgil Abloh 1980-ban az Egyesült Államok született Rockford városában, Illinois államban és mérnöknek tanult a University of Wisconsin egyetemen majd mesterdiplomát szerzett építészként az Illinois Institute of Technology intézményben. Gyermekkorában szeretett gördeszkázni és ez volt az, ami a divat irányába terelte. Az összes deszkás márkának voltak grafitis pólójai, amelyek más-más stílust képviseltek, legyen az hip-hop, rock and roll vagy grunge. Szerette ezeket gyűjtögetni, figyelemmel kísérni az új kollekciókat. Már fiatal korában elkezdett dj-ként dolgozni különböző fesztiválokon, divatpartykon, még Travis Scott mellett is játszott New Yorkban. Ez továbbra is hobbi számára, fog játszani a Lollapalooza fesztiválon is. 2002-ben összetalálkozik Kanye West-el, amely mindkettőjük karrierjére nagy hatással volt. Még csak 22 éves volt, de Kanye kinevezte vezető kreatív tanácsadójának így elkezdte vezetni Kanye titkos kreatív ügynökségét. A cég sok mindennel foglalkozott, csináltak többek között zenei videókat és színpadi szetteket is. 2009-ben együtt gyakornokoskodnak a Fendi márkánál Rómában, ahol alapvető divattervezési feladatokat sajátítottak el. Ezek után Virgil létrehozta egyik korábbi munkatársával az RSVP Galériát Chicagoban, ami egy konceptuális retail üzlet, ahol különböző street wear és high-end cuccokat vásárolhatunk.
Márkák vonzásában
Aztán 2012-ben jött a Pyrex Vision, Virgil első saját luxus street wear márkája, ami az Off White előszele volt. A márkát tulajdonképpen egy viccnek is felfoghatjuk vagy a luxus divatkritikájának, hiszen nem tett mást, mint pár dolláros Ralph Lauren ingeket, Champion cuccokat vett és átfestette őket. A különböző motívumokkal ellátott pólókat 700-szoros áron értékesítették. Sajnos egy évet sem ért meg a márka, de a következő projekt 2014-ben a Milánóban megalapított Off White volt. A New Guards Group-al közösen létrehozott brand, ami a street wear és a couture találkozásának különleges keveréke viharként söpört végig a divatiparon. A márka meglapítása óta rajongótábora folyamatosan növekszik a szakmabeliek között is. Tagadhatatlanul a brand sikerének egyik titka a social media jelenléte, több mint 3 millió követője van az Instagramon. Az első bemutató Párizsban volt, majd jöttek a márkaboltok Japánban, Hong Kongban és az USA-ban is. Különböző virtuális jeleket, műanyag cipzárokat, nagy betűket használnak a ruhákon, amelyek megjelenítik a márka vizuális identitását. Az Off White mindenkinek szól, Virgil nem szeretne kiemelni egy korcsoportot sem, szeretné, ha mindenki találna magának valamit az Off White cuccok közül. A sikert a különböző együttműködések is mutatják, az Off White dolgozott a Nike-val, Levi’s-el, Jimmy Chooval, Kith-el és hamarosan jön az IKEA kollab is. Díjat kapott a LVHM-csoporttól és Virgil Abloh felkerült a Bof 500-as listájára, ahol a globális divatvilágot alakító szereplőket tartják számon.
Virgil inspirációjának a jövő generációját tartja, mondott is beszédet a Harvard School of Design hallgatóinak. 2009-ben vette feleségül Shannont középiskolai szerelmét, akivel két gyermekük is született és akikről nagyon titkolózik, szinte semmit nem találtam magánéletéről az interneten.
A sikerek után, nem meglepő tehát, hogy idén márciusban a Louis Vuitton férfiruháinak kreatív vezetőjévé vált, hatalmas várakozások előzik meg a júliusi bemutatót.