L-Style

L-Style

Magyar tervezők menni London!

2014. február 06. - L-Style

Szuper hírre kaptam fel a fejem a napokban. Nemsokára kezdődnek a divathetek, New York, Párizs, London, Milánó. Ezek a legfontosabbak, és a legelismertebbek a szakmában. De nem ez az a hír, amit megakarok veletek osztani, hanem az, hogy a Londoni Divathét alatt szervezett kiállításon négy tervező(csoport) is bemutatja 2014-es tavaszi-nyári kollekcióját.

IFS_logo.jpg

Az International Fashion Showcase nevet viselő kiállításon a legnagyobb nemzetközi márkák között tekinthetik meg az érdeklődök Tomcsányi Dóri, KELE clothing, a The FOUR és a ZAKO darabjait. A showcase célja, hogy megismertesse a közönséggel, sajtóval, buyerekkel az innovatív fiatal tehetségeket a világ minden tájáról. A Voyage through Central Europe nevet viselő projekt a Design Terminál és nemzetközi szervezőpartnerei, a Czech Fashion Council és a Slovak Fashion Council együttműködésével valósul meg, mely közös standon mutat be 14 feltörekvő cseh, magyar és szlovák tervezőt. A szervezők olyan fiatal pályakezdőkből válogattak, akik munkái ötvözik a vizuális megjelenést és a divattervezést, kreatívan használva a hagyományos anyagokat és az új technikákat. A projekt kurátora Bonta Gáspár építész, aki installációjával mutatja be a tervezői munkák sokszínűségét és elviszi a látogatókat a közép-európai régió vizuális világába. A magyar kreatívipar fejlesztéséért felelős Design Terminál célja, hogy segítse a fiatal, feltörekvő kreatív vállalkozások bemutatkozását a hazai és a nemzetközi piacokon. Mind a négy márkát már korábban is ismertem, és innen is gratulálok nekik a lehetőséghez.

A The FOUR-t Gálvölgyi Anett, Kormos Anna Zsófia és Miovác Márton alkotják. Már több nemzetközi díjat is begyűjtöttek, mint amilyen a Young Creative Chevrolet első helye. Ruháik formabontóak, játékosak és ötletesek. Az idei őszi-téli kollekciójukat még a Marie Claire-divatbemutatón volt szerencsém megcsodálni. A fekete-fehér gyűjtemény leginkább laza, sportos darabokat tartalmaz.

four.jpg

A Dori Tomcsanyi brand az egyik kedvencem a hazai palettáról. Színességével és frissességével minden szezonban elbűvöl, sosem akar(t) többet mutatni, mint ami. Dórit a KEPP Showroom-ból ismerheti a szakma, öt tervezőtársával alapították a stúdiót. De nagyon jól tette, hogy 2010-ben saját márkába kezdett. Kollekcióira a kényelem, minimalizmus és egyediség jellemző.

dori tom.jpg

A KELE Clothing-ról egy hétvégi kirándulás jut elsőnek eszembe. Tradicionális darabjaira hamarabb figyelt fel a nemzetközi sajtó, mint a magyar. Férfiaknak és nőknek egyaránt készítenek ruhákat. Náluk is meghatározóak a színek és a minták. Pulóverek, ingek a gyűjtemények elmaradhatatlan részei.      

kele.jpg

A ZAKO-ról tudok a legkevesebbet, ami nem meglepő, hiszen nagyon friss márkáról beszélünk. A brandet Domokos Mihály - aki különdíjas volt 2012-ben a Gombold Újra divatbemutatón - és Hidvégi Éva alapította 2012-ben. A ZAKO képzőművészeti inspirációk által létrejött grafikai mintavilágot transzformál öltözékekre. Fő ismérve a kézi technikákkal történő nyomhagyás, a személyes kézjegy. Szerintem szuper, hogy férfi ruhákat tervezőink száma is nő, hiszen a pasik is megérdemlik, hogy stílusosan és egyedien öltözködjenek.

zako.jpg

Forrás: Sajtóanyag + A márkák Facebook oldala

A bejegyzés trackback címe:

https://l-style.blog.hu/api/trackback/id/tr455800243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása