L-Style

L-Style

A jövő munkái a divatiparban

2017. március 13. - L-Style

Manapság a sok kütyü teljes mértékben beszivárgott a mindennapi életünkbe, sőt fenekestül fel is fordította azt. Ma, ha el akarunk hívni valakit randizni nem felhívjuk, hanem írunk neki What's Appon vagy ha születésnapi bulit rendezünk nem küldünk meghívót postán, hanem csinálunk egy Facebook eseményt. Az utóbbi idők technológia fejlődését tehát senkinek nem kell bemutatnom. Mindezek nem csak a mindennapjainkat változtatták meg, hanem bizony a munka világát is. Különösen igaz ez a divatiparra, ami alapból egy extra gyorsan változó közeg. Egyik percben még milliók követnek az Instagramon, holnap már azt sem tudják, hogy létezel. A trendek jönnek, mennek, a designerek pedig kimerülnek az állandó kreatív tervezéstől. Nézzük milyen munkákat kínál nekünk a jövő divatvilága.

3D Printing Engineer

A 3D nyomtatás, ahogy a nevében is van képes 3dimenziós mintákat applikálni a textilekre. A tervezők számára az egyik legnagyobb kihívást jelenti a megfelelő gyártási folyamat kialakítás. Ez a módszer egy fájlból indul és folyamatosan alakítja ki az anyagot, amint a termelés kibontakozik, szemben a hagyományos techinkával, ahol először először az anyag levágásával kezdik annak érdekében, hogy elérjék a kívánt formát. Egészen pontosan a nyomtató vékony rétegek lerakásával dolgozik. Ez az egyik legnagyobb előnye a 3D nyomtatásnak, hogy csökkentik a felesleg termelését. Továbbá gyorsabbá, olcsóbbá, egyszerűbbé tenné a gyártási folyamatokat. Valamint segít a termékeket személyre szabni, ami elősegíti a közelebbi párbeszédet a tervező és a vásároló között, ezáltal szélesebb áru kínálatot tudnak kialakítani. Aki ezen a területen szeretne dolgozni helyt kell állnia a munkakör technológiai és a kreatív oldalán is.

Fogyasztói pszichológus

Már napjainkban is létezik az a professzionális csapat, akik pszichológiai teóriákat állítanak fel, arról, hogy ki, mit, miért visel. Arra fókuszálnak, hogy a ruhaválasztásunk nem csak saját érzelmeinket befolyásolja, hanem azokat is, akik kapcsolatban lépnek velünk. Ha képesek vagyunk megérteni hány fajta érzékelés létezik az emberek idegrendszerében és hogyan választanak ruhákat az emberek pszichológiai alkatuk alapján, akkor egy rendkívül kreatív stratégiát tudunk létrehozni, amely erősíti a fogyasztói élményt. Minden területre hatást tudunk gyakorolni ezeknek az ismereteknek a birtokában. Legyen az a csomagolás, termék elhelyezés vagy hirdetés. Ez a munka egyszerűbb, ha pszichológusnak tanultál, hiszen akkor csak ki kell egészíteni tanulmányaidat szociológiával, viselkedéstudománnyal vagy antropológiával. 

Data Scientist

Szintnén dolgoznak már adattudósként néhányan nagyobb cégeknél, de az utóbbi időben nőtt meg az igény erre a munkára is. A márkák egyre inkább arra fókuszálnak, hogy mit terveznek megvenni a vásárlók. A McKinsey kutatásainak eredményei alapján, azok a cégek, akik big datával dolgoznak 60%-al növelhetik működési árrésüket. Mostanában a cégek leginkább statisztikákat használnak de kezdenek áttérni a mesterséges intelligencia használatára. Az adattudós munkája a Harvard Business Review szerint a 21. század legszexibb állásához tartozik. Az egyik cégnél dolgozó elmondta, hogy egy napja azzal telik, hogy gépeket tanulmányoz, mérnökösködik és menedzsment feladatokat is ellát. Olyen kérdésekre keresik a választ például, hogy ha valaki azt írja a böngészőbe "red Valention dress" piros Valentino ruhát keres vagy pedig egy ruhát a Red Valentino almárkától.

Anyagkutató és fejlesztő

Az elmúlt években számos cég fejlesztett ki újfajta technológi eljárásokat, anyagokat, annak érdekében, hogy kialakítsanak egy újfajta generációt az olyan anyagokban, amelyek erősítik a márka stílusát, fenntarthatóságát.  A Lululemon márkánál dolgozó szakember kifejtette: "A Lululemon sikeresen visszaszerezte hírnevét a top minőségű atlétikai sporttermékek gyártók körében új anyagok kifejlesztésével, miután 2013-ban sokat vesztettek egy olyan jóga nadrág miatt, amely átlátszóvá vált, ha lehajoltunk benne." 1958-ban jelent meg a Lycra anyag, így az anyagfejlesztés azóta is folyamatosan növekvő iparág, leginkább a sport termékeket forgalmazóknál. Az okos anyagok egy teljesen új fejezetet nyitottak az öltözködés és az egészség területén is. Például, ha gyermekünk autista egy anyag segítségével megtudhatjuk, hogy mikor fókuszál valamire vagy sem. Ha ezt a munkát érezzük magunkénak, nem árt elvégezni egy anyagtudománnyal foglalkozó képzést. 

Fenntarthatósági szakértő

Nagyon fontos lett ez a része is a termelésnek, már nem csak egyes kollekciókat állítank elő a fenntarthatóságot szem előtt tartva, hanem olyan embereket vesznek fel, aki biztosítja, hogy a működés minden része környezetbarát. Az egyik szakembernek például az a munkája, hogy olyan metódusokat keressen, aminek segítségével újrahasznosított anyagokból készíthetnek terméket. Olyan innovációs projekteket létrehozva, amelyek nem szennyezik tovább Földünket. Gondoljunk a Fair Trade termékekre, amelyek pozitív hatással vannak, azokra, akik előállítják az árut. Azáltal, hogy az emberek sokkal tudatosabban figyelnek arra, hogy hogyan állítják elő a megvásárolt terméket, az előállítók sokkal jobban figyelnek az átláthatóságra és a mérhető fejlődésre. Tetten érhető ez a környezet és a szociális területen is. Legnagyobb mértékben a mammut vállalatokra igaz ez, mint amilyen az H&M vagy az Adidas.

Te melyik munkát vállalnád el szívesen?

A bejegyzés trackback címe:

https://l-style.blog.hu/api/trackback/id/tr112325473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása