Elég sokat használom az Instagramot és az utóbbi időben egyre jobban elkezdett érdekelni egy tendencia a híreségekkel kapcsolatban. Méghozzá az, hogyan sikerül nekik elismert üzletasszonnyá, márka menedzserré válniuk? Persze, adott az első válasz, hogy már alapból ismertek, könnyű ezt felhasználni saját termékeik népszerűsítéséhez. Ugyanakkor úgy gondolom, leginkább a divat világában nehéz olyan díjakat begyűjteni, mint a Council of Fashion Designers of America. Ez Victoria Beckhamnek és az Olsen lányoknak is sikerült saját márkájukkal. Így most összegyűjtöttem nektek néhány sztár által alapított céget.
The Row
Mary-Kate & Ashley Olsen
A lányok életét mindig is követtem, láttam filmjeiket és akkor is olvastam róluk, amikor úgy öltözködtek, mint a hajléktalanok. Ők azokhoz a sztárokhoz tartoznak, akiknek sikerült meglovagolniuk ismertségüket és nem ragadtak egy rehabilitációs központban. Szüleik már kiskorukban szemfülesek voltak és megalapították számukra a Dualstars céget, amelynek cégvezetője a színészkedésen kívüli megjelenéseiket menedzselte. De mégis, hogyan hoztak létre egy olyan luxus márkát, amelynek táskái 39.000 dollárba kerülnek? A Row-t 2006-ban alapították a londoni Savile Row utca nevére reflektálva. Mivel ők sosem jártak divattervezői képzésre, így elsősorban szükség volt volt egy kiváló designerre. Ami az egyik legfontosabb alapja egy jól jövedelmező divatmárka megalapításának. A másik oldalt, értem itt ezalatt a brandinget, üzleti tudást viszont saját maguk is birtokolták, hiszen 18 éves korukban átvették a Dualstars irányítását. Meg van tehát a tervező és az évek alatt összegyűjtött tapasztalat a területen. Mindezeket kiegészíti a divatterületén szintén éveket tevékenykedő pénzügyi szakember is. Viszont, ami a legfontosabb és, ami az ikrek szerint is a kulcs a sikerhez, azok maguk a ruhák, az anyagok, amiből készülnek. Az első években egyáltalán nem foglalkoztak a sajtóval, nem adtak interjúkat sem, semmit. Hittek abban, hogy ha a Párizsi Divathéten mutatnak be, annak elégnek kell lennie, ahhoz hogy beinduljon az eladás. Kizárólag magas minőségű anyagokat használnak, a gyártás New Yorkban történik, nem követik a trendeket - ezek azok, amelyek szintén kellenek a sikerhez. Valamint elengedhetetlen a vásárlóik ismerete, akik a 35-60 éves korosztályhoz tartoznak, és a kortalan stílusra esküsznek. A Row sikere tehát töretlen, az ikrek mostanában az Elizabeth and James kortárs márkájukra fókuszálnak.
The Honest Company
Jessiba Alba
Jessical Alba cége ma már dollár milliókat ér, legalábbis a Forbes magazin 2016-os felmérése alapján. A Honest nevű márkát nehezen határolom be, hiszen kínálnak sminkeket, baba holmikat, testápolási termékeket is. Alba sikerességének egyik alapja személyiségében és családjában rejlik. Édesanyja számos területen kipróbálta magát: színházat vezetett, mak-up iskolába járt, pincérnő volt. Jessica már gyermekkorában is azt gondolta, szeretne valami maradandót létrehozni életében. Mindez kezdődött a színészkedéssel, de ez nem volt kielégítő számára. A Honest ötlete akkor született meg benne, mikor várandós volt első gyermekével. Az ajándékba kapott babaruhákról olyan kérdések merültek fel benne, hogy mi történik, ha az egyik anyaga bántja a torkát vagy a bőrét. Azért aggódott ilyeneket, mert kiskorában ő is sokat küszködött az asztmával és különféle allergiákkal. Így meg is fogalmazódott benne, hogy szeretne olyan termékeket, amelyek stílusosak, elérhető árúak és mentesek mindenféle toxikus anyagtól. Kezdetben nehezen jött a siker, a befektetők sem nagyon bíztak benne, hiszen csak egy “színésznőcske” volt. De, mikor az egyik befektető felesége teherbe esett, észrevette, hogy bizony a minden mentes termékekből hiány van. Sikerük egyik eleme tehát, az ekkor megfogalmazott missziójuk volt, miszerint szeretnének biztonságosabb háztartást elérhetővé tenni mindenki számára. A népszerűséget pedig szerinte a kiváló csapatának köszönheti, olyanoknak, akik a legjobbak a szakmájukban, és csak a sikerre összpontosítanak. Sok fiatalt alkalmaz cégénél, akik frissen végeztek az egyetemen. További tanácsaihoz tartoznak, hogy sosem szabad feladnunk és egy kicsit legyünk őrültek.
Flower Beauty
Drew Barrymore
Drew Barrymore-t mindenki ismeri, hiszen ki ne látta volna az E.T című filmet, amiben még gyermekkorában játszott. Jó pár éve figyeltem fel arra, hogy saját smink márkát dobott piacra, amelyet kezdetekben kizárólag az amerikai Wal-Mart üzleteiben lehetett kapni. Sminkcuccait úgy definiálja, mint a megfizethető luxus a tömeg termékek között. Elmondása szerint a sztereotípiák annyiban igazak, hogy könnyebben eljutsz egy tárgyalásra, ha híres vagy, viszont ott már neked kell bizonyítani. Szeret olyan dolgokat csinálni, amibe sok munkát kell belefektetni, ilyennek tartja a kozmetikai ipart is. Mindig is szeretett design-al, marketinggel foglalkozni, az olyan márkákat, amelyek sajátos üzenetet hordoznak. Illetve szerinte megérdemlik a nők, hogy normális árakon jussanak minőségi termékekhez. A beauty iparral modellként került kapcsolatba először, amikor szintén amerikai Covergirl márka arca volt. Ezek az impulzusok inspirálták a Flower márka létrehozását. Nem költenek túl sokat marketingre, inkább az összetevőkre fókuszálnak, így ez lett sikerük kulcsa. Figyelik a trendeket és folyamatosan végeznek kutatásokat is a fogyasztói szokásorkól. Végezetül ő is azt vallja, hogy ahhoz, hogy jól menjen az üzlet, szeretnünk kell amit csinálunk.