L-Style

L-Style

A brit webshopok titkai

2017. június 10. - L-Style

A fast fashion továbbra is fénykorát éli, ha a legtrendibb cuccokat akarod magadnak csak menj be a Zarába, ahol hetente érkeznek új holmik. A spanyol Inditex csoport a legismertebb fast fashion offline boltok üzemeltetője. De mi a helyzet az online vásárlással és az angoloknál? Nemrégiben bukkantam egy brit online webshopokkkal foglakozó írásba, amelyet olyan érdekesnek találtam, hogy nektek is bemutatom. Az Asos az ismert angol webshopokhoz tartozik, míg a Boohooról nem hallottam, ezidáig.

A fáma szerint Manchester-ben keveredik a régi és a modern, a neo-gótikus épületek az újhullámos kávézókkal. Régen, az Ipari Forradalom idején pedig texitálgyárak, pamutüzemek működtek itt. Persze ezek mára már bezártak és irodaházakká vagy raktárakká alakultak. Itt alapították a Boohoo webshopot 11 évvel ezelőtt és a központ ma is itt található. Az alapítók, az indiai Mahmud Kamani és Carol Kane, akik Mahmud apjától vették meg az épületet. A Boohoo, amely online webshopként működik és néha tart offline pop-up boltokat manapság az egyik leggyorsabban növekvő ruházati cég az egész világon. Miközben Amerikában sorra mennek tönkre hasonló üzletek, a Boohoo amerikai eladásai 145%-al növekedtek az előző évhez képest. A termékeket saját stúdióikban fotózzák, 350 darabot naponta. A fotózásoknál az a cél, hogy a Boohoo cuccokat viselő modellek fiatalosnak, viccesnek és energikusnak tűnjenek. Reklámnak, de olyannak, ami el is érhető. A fotózás nagyon gyorsan történik, a kész képeket elküldik néhány embernek, akik 1-2 héten belül már fel is töltik az oldalra. Hetente 700 új termék kerül fel a webshopra, hiszen a gyorsaság nagyon fontos a vásárlók számára. A Zaránál is gyorsabban megkaphatod azoknak a termékeknek a hasonmását, amelyeket legutoljára a kifutón láttál.

A Boohoonál a “most trendjét” kétfelé választják, a gyorsan felbukkanó trendekre és a hosszútávon tartós design-ra, amelyet előre megterveznek. A hosszantartó trendek általában a runway-ről és a bloggerektől érkeznek - mondja Jocelyn Seeley, a Boohoo design menedzsere. Ő és csapata nem másolja le egy az egyben a trendeket, mint a Zara, hanem sokkal szabadabban inspirálódnak. Arra törekednek, hogy a cuccok fiatalosak és hordhatóak legyenek. Először csak kis mennyiséget tárolnak, annak érdekében, hogy az eladások után gyorsan tudjanak reagálni. Így, ha valami nem megy, azonnal tudnak váltani egy másfajta stílusra. Áruik 50%-át is helyben gyártják, pontosan Burnley-ben. Szemben versenytársaikkal, akik még mindig department store mentalitás szerint működnek, vagyis beszállítókkal állnak kapcsolatban és nem felügyelnek minden egyes részleget.

A másik nagy brit webbolt, az Asos, amelynek neve az “As seen on screen” szöveg rövidítéséből ered. Az oldalt 2000-ben hozta létre, Quentin Griffiths and Nick Robertson, akiknek már volt egy működő termékmegjelenítéssel foglalkozó cégük, így arra jutottak, hogy a fejlődéshez létre kell hozniuk valami újat. Az ötlet onnan eredt, hogy egyikük olvasott egy cikket arról, hogy a Jóbarátokban volt egy lámpa és a nézők elkezdték ostromolni az NBC stúdióját, hogy hol kapható a lámpa. Így megalapították az Asos-t, amely olyan termékeket árul, amit a TV-ben látunk különböző filmekben. 

2004-ben kezdtek el távolodni a “vörösszőnyeges-replikákról” és saját márkás termékek gyártásába fogtak. Manapság ők a legnagyobb brit online shop, több mint 85.000 beauty és ruházati áruval, 12.4 millió felhasználóval. Azt mondják, hogy a siker titka a széles kínálat, itt minden olyat megtalálsz, amit máshol nem. Van, hogy sokkal alacsonyabb áron jutsz hozzá egy márkás termékekhez, mint a márka saját oldalán. A Boohoo-hoz hasonlóan ők is tanulmányozzák a vásárlói szokásokat, amelyet az óriás webshoptól, az Amazontól vettek át. Másik oka a sikernek, hogy bármikor visszaküldheted a terméket, így általában az emberek több méretben rendelnek és, ami nem jó simán visszaküldik.

Ezeknek a cégnek a legnagyobb céljuk gyökeret verni az amerikai piacon, hiszen ott élnek a low-end vásárlók nagy része. Egy szakértő szerint az átlagos amerikaik évente 60 terméket vásárolnak, amely nagy mértékben a fast fashion megjelenésének köszönhető. Az Egyesült Királyságban már nagy kultúrája van a fast fashion-nek, míg az USA-ban most kezd el terjedni.

A bejegyzés trackback címe:

https://l-style.blog.hu/api/trackback/id/tr5412565573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása